Murawa jest śliska, więc sytuacja kontuzjogenna jest częstym widokiem podczas zajęć wychowania fizycznego w szkołach. Jeśli młodzież korzysta z obiektów trawiastych (nawet jeśli jest ona sztuczna), powinna dysponować wyposażenie, które zagwarantuje bezpieczeństwo – sport powinien być przyjemnością, a nie zagrożeniem zdrowia. Kontuzje sportowe często są niebezpieczne, a ich efekty widoczne przez całe życie.

Jeśli chodzi o piłkę nożną, to korki piłkarskie powinny być produktem obowiązkowym, tak jak często wymagane buty halowe, które zupełnie nie sprawdzą się podczas gry na murawie. Naturalnie trzeba pamiętać także o innych akcesoriach, np. ochraniaczach na piszczele, ponieważ korki piłkarskie posiadają wystające elementy w podeszwie i ich kontakt z niezabezpieczonym narządem może zakończyć się tragicznie. Jak dobrać odpowiednie elementy wyposażenia? Z przyjemnością odpowiadamy na te pytania!

Korki piłkarskie – nie muszą być zaawansowane

Korki piłkarskieDzieci szybko wyrastają ze swoich ubrań, butów itp. Nie wszystkich rodziców stać na to, by kupować markowe produkty do szkoły, skoro pociecha za chwilę będzie potrzebować nowego asortymentu. Warto zaznaczyć także, że profesjonalny asortyment od czołowych producentów nie ma większego sensu podczas zajęć wychowania fizycznego, gdyż najmłodsi nie zauważą większej różnicy, jeśli chodzi o komfort i maksymalizację wyników.

Korki piłkarskie to zaawansowane buty, dostosowane często do oczekiwań profesjonalnych graczy. Jeśli jednak dzieci nie uczestniczą w zawodach ligowych i nie należą do poważnej drużyny, to taka inwestycja jest kompletnie bez sensu! Lepiej nabyć mniej prestiżowy model i różnicę przeznaczyć na dobre ochraniacze, ponieważ to prędzej zaowocuje podczas gry.

Korki jako nagroda?

Zachęcamy wszystkich rodziców do tego, by przemyśleli dokładnie każdy zakup i nawet jeśli stać Was do zakupów oryginalnych modeli, to tego nie róbcie. Jeśli pociecha będzie Was o to prosić, to postawcie warunki, np. poprawienie ocen lub niech to będzie nagroda za osiągnięcia i rozwój.