Jak się nosić aktywnie, bezpiecznie i modnie?

To, co nosi się podczas treningu na siłowni, ma ogromne znaczenie. Jeśli nie masz specjalistycznego ubrania Twój trening może nie być tak efektywny jak zakładałaś na początku. Bardzo ważnym elementem każdego wysiłku jest odpowiednie dopasowanie odzieży, która pozwoli Ci na swobodę podczas wykonywania ćwiczeń. Odpowiednio dobrane ubranie pozwoli Ci w pełni cieszyć się treningiem i osiągnąć zamierzone rezultaty. Zbyt obcisła koszulka na siłownię prawdopodobnie sprawi, że Twoje ruchy będą bardzo ograniczone natomiast zbyt luźny top sportowy sprawi, że będziesz się czuła nieswojo. Oto krótki przewodnik ułatwiający znalezienie odpowiedniego stroju treningowego.

Koszulka na siłownię - co sprawdzić?

koszulka na siłownięW przypadku aktywności o małej intensywności: postaw na lekkie materiały z regulowanymi ramiączkami do treningów, w których może wystąpić mniejszy wpływ na ciało (jak chodzenie, joga czy pilates). Dla intensywnych ćwiczeń konieczne są grubsze pasy i solidne podtrzymanie dla klatki piersiowej – te aspekty są niezbędne do zabezpieczenia biustu i trzymania go w miejscu podczas bardziej intensywnych treningów.

Góra stroju

Choć bawełna była niegdyś ulubioną tkaniną - to dziś chodzi o włókna wchłaniające pot. Góra z bawełny może zakończyć się tym, że bardzo się spocisz, co może wpływać na zdolność organizmu do regulowania temperatury. Koszulka na siłownię z poliestru wchłonie pot i maksymalnie skróci czas schnięcia koszulki dodatkowo zabezpieczając ją przed przykrym zapachem zapewniając tym samym komfort ruchu. Dlatego tak ważne jest abyś właściwie dobrała odzież na trening.

Dół stroju

Podczas wybierania odzieży na dolną połowę ciała, miej na uwadze działania, które planujesz zrobić. Jeśli wybierasz się na rower - szerokie spodnie będą niewygodne - więc lepiej trzymać się szortów lub legginsów. Coś zbyt luźnego tak samo może być niebezpieczne, gdy będziesz ćwiczyć na sprzętach na siłowni.