Inne diety

Warto wiedzieć, iż oprócz diet, które mają na celu zmniejszenie naszej wagi, istnieją także inne rodzaje jadłospisów. Dieta antyhistaminowa Stosowana jest zazwyczaj w przypadku osób z atopowym zapaleniem skóry. Choć często zaczyna się leczenie tej choroby stosując odpowiednie maści (często ze sterydami), to jednak nie każdemu pomaga jedynie tego typu terapia objawów. Chociaż trudno jest ustalić, co jest prawdziwą przyczyną tego zapalenia skóry (niektórzy twierdzą, że wynika to na przykład ze złej pracy wątroby), to wielu osobom pomaga odpowiednia dieta. Dieta antyhistaminowa nie tylko wyklucza to pożywienie, które może powodować wydzielanie histaminy. Wykluczenie tych pokarmów jest konieczne, ponieważ to właśnie zbyt duża ilość histaminy w organizmie może powodować objawy, a na pewno wpływa u wielu osób dotkniętych chorobą, na zaostrzenie świądu. Jeśli spojrzymy na listę dozwolonych i niedozwolonych produktów, to możemy odnieść wrażenie, że tego typu dieta nie różni się właściwie od diety osoby, która chce jeść bardziej zdrowo i ekologicznie. Wykluczone są na przykład produkty konserwowane, aromatyzowane i barwione chemicznie. Oprócz tego jednak jest wiele produktów, z którymi trudno się rozstać. Zabronionych jest na przykład wiele warzyw i owoców, warto wymienić choćby pomidory czy pomarańcze. Zalecane jest pieczenie chleba w domu z „własnoręcznie” zmielonej mąki. Zabroniona jest śnieżnobiała mąka, która zazwyczaj jest wybielana. Dieta łatwostrawna Choć zasady diety łatwostrawnej są podobne do tego, co powtarza się nam często w szkole i w domu, to jednak niektóre przykazy są dość kontrowersyjne. Zazwyczaj taka dieta jest dostosowana do pacjenta, jednak ogólna zasada mówi, iż zakazane są produkty zawierające dużo błonnika. Oprócz tego nie zaleca się potraw bardzo ostrych i smażonych. Dlaczego jednak błonnik? Otóż należy pamiętać, iż praktycznie nie ulega on strawieniu, co nieco zaburza ideę „lekkiego” posiłku. Nie dla każdej osoby wykluczenie tego potrzebnego składnika jest konieczne. Oprócz jedzenia lekkostrawnych produktów, zaleca się regularne posiłki. Należy także zwrócić uwagę na sposób spożywania posiłku. Nie każdy pamięta o tym, iż jedzenie trzeba dokładnie pogryźć, co wymaga nieco czasu.