Najczęstsze przyczyny zaburzeń erekcji u mężczyzn po 40-tym roku życia
Choć niewielu mężczyzn się do tego przyznaje, problemy z erekcją dotyczą blisko połowy męskiej populacji, zwłaszcza mężczyzn po 40-tym roku życia. Oczywiście w zdecydowanej większości przypadków są to problemy przejściowe, które mogą być efektem chwilowej niedyspozycji. Gdy jednak problem się powtarza, jego przyczyna może być znacznie głębsza.

Najczęstszą przyczyną obniżenia sprawności seksualnej u mężczyzn po czterdziestce jest stopniowy spadek poziomu hormonów płciowych, zwłaszcza testosteronu. Jest to naturalny efekt starzenia się, któremu nie można zapobiec. W pewien sposób można jednak wpływać na produkcję testosteronu, chociażby modyfikując swoją codzienną dietę, czy zwiększają swoją aktywność fizyczną. maxigra goĆwiczenia fizyczne pomagają uzyskać lepszą formę, a także stymulują organizm do wytwarzania większej ilości testosteronu, co może być korzystne właśnie w przypadku problemów związanych z zaburzeniami erekcji. Inną z częstych przyczyn pogorszenia sprawności seksualnej u mężczyzn w średnim wieku mogą być problemy naczyniowe. Dlatego w niektórych przypadkach zaleca się stosowanie takich preparatów jak Maxigra Go – środek wspomagający rozkurcz naczyń krwionośnych w penisie, co sprzyja szybszemu i większemu napływowi krwi w momencie podniecenia seksualnego. Inne przyczyny obniżenia sprawności seksualnej to choroby podstawowe typu cukrzyca lub SM, stosowanie niektórych leków na nadciśnienie, leków uspokajających czy moczopędnych, a także tzw. niehigieniczny tryb życia, czyli zbyt mała aktywność fizyczna, przepracowanie, stres i zła dieta.   Współczesna medycyna nie jest już bezradna, jeśli chodzi o zaburzenia erekcji. Na rynku farmaceutycznym znaleźć można wiele preparatów tj. wspomniany wcześniej lek Maxigra Go, których stosowanie może przywrócić sprawność seksualną, przynajmniej w pewnym zakresie. Są to zarówno środki ogólnodostępne, jak również bardziej specjalistyczne leki, które można otrzymać tylko na receptę. Niezależnie od rodzaju stosowanych preparatów, przy przedłużających się problemach z erekcją, warto skonsultować się z lekarzem w celu określenia przyczyn takiej niedyspozycji.